MIMPI ITU 8

FARISHA

'You all confirm ke mata dia ori?' bisik Mala. Siti yang sedari tadi sibuk menjadi peninjau tidak bergaji menggangguk kepala bersungguh-sungguh.

'Serius beb, aku nampak dia tanggalkan lens dia. Clearly originally grey.''

Keep dreaming girls. If you guys love him so much, why not offer yourself to be his assistant. Only then you'll know how evil he himself.

'Felicia, tak baik pasang telinga macam tu.'

Aku toleh ke belakang. Kulihat Encik Hasnol tersenyum. Aku ketawa kecil.

'Bukan pasang telinga pun encik. Suara dia orang tu yang kuat sangat.'

Lelaki itu mengangguk perlahan sambil ketawa.

'Orang perempuan bila tak ada kerja, membawang jelah,' ujarnya lagi.

'Eh eh, tak semua orang perempuan macam tu encik,' balasku.

'Betul lah tu, tak semua macam tu. Ada jenis yang rajin kerja sampai tak nampak batang hidung langsung. Bos dia simpan dalam laci ke PA dia tu?'

'Hamboi, orang lelaki pun hebat membawang juga ye.' Aku ketawa lagi. Encik Hasnol tersengih macam kerang busuk.

'Rindu kat PA bos ke En. Hasnol?' Usikku lagi. Merah muka lelaki itu.

'Isshhh awak ni Felicia, jangan mulakan gosip. Bahaya,' selorohnya.

Aku senyum kelat.

'Ad demam panas. Saya saja tak kejutkan dia pagi tadi. Biar padan muka bos dia. Sikit-sikit Ad. Macam hamba abdi dibuatnya. Masa Ad jadi PA Haji Jo dulu, ada juga masa Ad nak berehat. Ini, nak ke tandas pun qada' sekali time nak solat. Saya tak boleh nak hadam cara kerja dia,' keluhku.

En. Hasnol terdiam. Pandangannya dibuang jauh ke arah meja Ad yang masih kosong. Aku lihat jam di tangan. Lelaki yang menyusahkan hidup Ad masih juga belum muncul.

'Awak off or silent tak phone Ad?' soal En. Hasnol tiba-tiba.

Aku tepuk dahi. Ya lah, aku tak off pun handphone Ad. Silly Fasya, how come aku boleh lupa benda sepenting itu?!

'Don't worry Felicia. She's strong. He can't mess up with her,' sambung En. Hasnol menyedapkan hatiku.

'Hope so..' balasku lemah.



Comments